رنگی رنگی

تو این وبلاگ هر چیز رنگی و غیر رنگی که کاربرد داشته باشه وجود داره :)

آموزش صرفه جویی به فرشته های کوچولو

1397/9/1 10:28
نویسنده : m.m
195 بازدید
اشتراک گذاری

بچه‌ها تا چشم باز می‌کنن هدف شرکتای تبلیغاتی می‌شن که از خوراکی گرفته تا اسباب‌بازی همه چی رو نشون بچه می‌دن و بهشون می‌گن: خرید کن! خرید کن! خرید کن!


با همین آموزش غیرمستقیم نسلی از مصرف‌کننده‌های دائمی تربیت می‌شه. شما به عنوان والدین یا معلم این بچه‌ها می‌تونید با تقویت خلاقیت این فرشته‌های کوچولو مقابل فرهنگ مصرفی قد علم کنید و به جای یه مصرف‌کننده دائمی یه تولیدکننده تربیت کنید.

 


یه بچه خلاق یاد می‌گیره با چیزهایی که دم دست داره نیازهاش رو برطرف کنه:

این بچه به جای خرید اسباب‌بازی نو، با چیزهای ساده اسباب‌بازی‌ می‌سازه و اسباب‌بازی‌ها شکسته‌ش رو تعمیر می‌کنه. شما می‌تونید ایده ساخت بدید و یا تو فرایند تولید بهش کمک کنید و تشویق‌ش کنید.



وقتی بچه‌ای صرفه‌جویی کردن یاد می‌گیره، به مرور می‌فهمه که زمان هم ارزشمنده و می‌تونه زمان و منابعی که داره رو هم با مدیریت بیشتری مصرف کنه و ولخرج بار نیاد:

بچه‌ها می‌تونن تو برنامه‌های صرفه‌جویی خانواده سهیم بشن. مثلا وقتی می‌خواهید برای کسی هدیه ببرید و پاکت یا کاغذ کادو ندارید ، فوری نپرید توی ماشین و با صرف زمان و بنزین کاغذ کادو بخرید. یه تیکه کاغذ به بچه‌تون بدید و بگید که براتون روی کاغذ
نقاشی بکشه. با این کار هم ارزش هدیه‌تون دو برابر می‌شه و هم بچه‌تون از نقش جدی و واقعی‌ای که بازی کرده، انگیزه بیشتری برای صرفه‌جویی می‌گیره.



زندگی صرفه‌جویانه می‌تونه سطح زندگی خانواده رو ارتقا بده. طوری صرفه‌جویی کنید که نمود عینی داشته باشه. مثلا یه قلک داشته باشید و وقتی جایی صرفه‌جویی کردید، پولش رو توی قلک بریزید و با اون پول برای فرزندتون چیزی بخرید، به رستوران یا سفر برید. با دیدن نتیجه عینی مثل این‌ها صرفه‌جویی، تبدیل به یک کار هدفدار و لذت‌بخش می‌شه.

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به رنگی رنگی می باشد